1) Végfelhasználótól történő átvétel:
A lábbelit minden használat előtt ápolni kell, így biztosít megfelelő védelmet, és lesz tartós.
Szíves tájékoztatásul a szavatosság/jótállás/garanciára vonatkozó törvényrendelet kivonata:
„A 49/2003. (VII. 30.) GKM-rendelet értelmében, a 2002. évi XXXVI. törv. a Ptk szavatossággal kapcsolatos szabályozásának változása, mely 2003. júliustól hatályos.
Az ezzel összefüggő végrehajtás jellegű előírásokat a vásárlókkal szemben 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet értelmében végezzük. Vásárlóinkat tájékoztatjuk, hogy a vásárlók minőségi kifogásokról szóló 4/1978. (Ill. 1.) BKM rendelet 2003. IX. 1-én hatályát vesztette.
Ennek értelmében a szavatosság 6 hónap helyett 2 évre bővült, mely két részre tagozódik:
I. Jótállás:
A gyártó, forgalmazó/kereskedő garantálja, hogy bizonyos időtartamon belül a termék kifogástalanul fog működni és ez alól a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítani tudja, hogy a vevő nem rendeltetésszerűen használta a terméket. Jótállási idő: első hat hónap a vásárlás napjától számítva, kizárólag a vásárlást igazoló nyugtával vagy számlával érvényes.
II. Szavatosság:
A hetedik hónaptól kezdve a 2 éves időtartam végéig - a végfelhasználónak kell bizonyítania a kijelölt intézet szakvéleményével, hogy a meghibásodás oka már az eladáskor benne volt a termékben. Minden olyan esetben, ha a hiba nyolc napon belül az áru értékének és használhatóságának az azonos ideig rendeltetésszerűen használt hibátlan áruhoz viszonyított csökkenése nélkül megjavítható, azt javítani kell - ez esetben a fogyasztó sem cserét, sem pénzbeli kártalanítást nem kérhet. Javítás esetén a szavatossági idő annyival hosszabbodik meg, amennyi ideig a vásárló a terméket a hiba miatt nem tudta használni. A termék jelentős részének kicserélése esetén (pl. egy cipő talpának cseréje esetén) a kicserélt részre a szavatossági idő újra kezdődik. Amennyiben a termék bármilyen hibája a vásárló előtt a vásárláskor ismert volt (ez a szavatossági jegyen feltüntetésre került), erre a hibára szavatossági igény nem érvényesíthető. Amennyiben a vásárló igényét határidőn túl jelentette be, illetve ha a hiba oka az átadás után keletkezett (pl. természetes elhasználódás, helytelen kezelés vagy tárolás, erőszakos külső behatás), szavatossági igény nem teljesíthető. Ide tartoznak az alábbiak: természetes bőrbélés színezése, beázás (kivéve, ha a lábbeli vízálló köztes béléssel rendelkezik), bőrtalp elkopása viselés következtében), gumitalp kopása (a törés természetesen nem), sarokkopás illetve sarokflekk elhasználódása, nem megfelelő cipőápolás miatt keletkezett bőrhiba, rugós sámfa okozta esetleges eldeformálódás, bármilyen külső fizikai behatás miatt keletkezett sérülés. Bármilyen vitatott kérdésben a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség által végzendő vizsgálat a döntő, melynek időtartama a szavatossági ügyintézés idejébe nem számít bele.”
2) Hibás lábbeli eljuttatása garanciális elbírálásra, cserére:
Vállalkozásunk szempontjából, mindig is a vevőink felé való rugalmasság a fő szempont, ezért hogyha a rendelésén jelzi, hogy lesz garanciális visszáru, úgy az áruszállító futár céget megbízzuk és a visszaszállítási költséget átvállaljuk.
3) Az elbírálás folyamata:
2014.02.03., Pilisvörösvár Klein Zoltán
Letölthető PDF verzió: ITT